logo-main

صابر راستی کردار، خالق فونت “وزیر” درگذشت

دسته بندی :weblog 24 آبان 1402 فونت‌ها 614
saber-rastikerdar-typography

صابر راستی‌کردار (۱۳۶۶ – ۲۳ آبان ۱۴۰۲) برنامه‌نویس، طراح فونت و مخترع ایرانی بود. او یکی از اعضای فعال جامعهٔ نرم‌افزار آزاد و متن‌باز بود. او متولد بندرعباس بود و در شیراز بزرگ شد. فونت‌های مهم راستی‌کردار، شامل وزیرمتن می‌شود که در نسخهٔ فارسی نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام استفاده شده‌است. او در ۳۶ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه درگذشت.


فعالیت‌ها

فونت وزیرمتن یک خانواده تایپ‌فیس فارسی و عربی با ۹ وزن است که در سال ۱۳۹۴ با نام وزیر با ایدهٔ یک تایپ فیس جدید ساده و خوانا مناسب برای صفحات وب و اپلیکیشن‌ها آغاز شد. از نسخه ۳۲ فونت وزیر به وزیرمتن تغییر نام پیدا کرد. طراحی وزیرمتن در فونت‌فورج (به انگلیسی: Fontforge) انجام شده‌است. برای حروف لاتین، وزیرمتن با فونت روبوتو از گوگل (به انگلیسی: Roboto) توسط یک اسکریپت ساخت ترکیب شده‌است. در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ در صفحه گیت‌هاب فونت وزیرمتن، خبر از اضافه کردن این فونت به مجموعه گوگل فونت داده شد، و در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۲ به فونت‌های گوگل اضافه گردید. فونت وزیرمتن (نسخه ۲۷ به بعد) از زبان‌های فارسی، عربی، ترکی ایرانی، کردی، پشتو، اردو، گیلکی، ازبکی، قزاقی و بلوچی پشتیبانی می‌کند.


راستی کردار به دلیل توجه به نیاز کاربران فارسی زبان وب و پر کردن خلاء فونتی خوانا جهت استفاده در وب همواره مورد تحسین و تمجید قرار گرفته است. وزن‌های این فونت با دقت و حساسیت فراوان تعیین شده‌اند تا تطابق و همخوانی کامل با هر نوع متن و طرح را داشته باشند. با استفاده از این فونت، می‌توانید تیتر و عنوان‌های فروشگاه‌ها، وبسایت‌ها و بنرها را زیبا و جذاب کنید.


دیگر فونت‌های راستی کردار 

  • فونت فارسی صمیم
  • فونت فارسی تنها
  • فونت فارسی شبنم
  • فونت فارسی گندم
  • فونت فارسی پرستو
  • فونت فارسی ساحل
  • فونت فارسی وزیرکد
  • فونت فارسی ناهید

وزیر، راحتی استفاده و قابلیت خوانایی بسیار بالایی دارد. این فونت با توجه به رعایت جزئیات ظاهری و تعبیه شده‌ی خاص، رضایت اکثر طراحان و شرکت‌ها را جلب کرده است. همچنین صابر راستی کردار، در توسعه و به‌روزرسانی مداوم این فونت، همیشه مشتریان و کاربران فونت‌های خود را همراهی می‌کرد و به بهتر شدن و ارتقاء آن می‌پرداخت.


وزیر، به‌طور خلاصه محصولی است که کیفیت را در تمام طراحی‌ها حفظ می‌کند. از جاذبه‌های این فونت می‌توان به تنوع، توازن و زیبایی، خوانایی بالا در اندازه‌های مختلف و هماهنگی کامل با طراحی‌های امروزی اشاره کرد.


صابر راستی با کردار خود، یعنی خلق فونت وزیر، گواهی توانایی و استعدادش در زمینه خلق آثار هنری را اثبات کرد. تلاش‌ها، حوصله و خلاقیت صابر در ساخت فونت وزیر، رضایت و تحسین همه طراحان و استفاده‌کنندگان از آن را بدست آورده بود.


اگر در جستجوی فونتی استثنایی برای طراحی‌های خود هستید، حتماً به فونت وزیر با امضای صابر راستی کردار توجه کنید. این فونت، ابزاری مفید و هنری برای انتقال بهتر و صحیح ایده‌های شما است.


فونت وزیر و دیگر آثار او را می‌توانید از طریق این لینک دانلود کنید.

وبلاگ صابر راستی کردار را می‌توانید از طریق این لینک ببینید.

فونت‌ها

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با فونت مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0